رئیس سازمان ثبت احوال، با اشاره به حراست و امنیت داده های موجود در پایگاه های ثبت احوال، گفت: اتقان اسناد هویتی، اولویت اصلی سازمان ثبت احوال است.

 ارتقا امنیت بانک‌های اطلاعاتی در ثبت احوال کشور

هاشم کارگر افزود: اسناد هویتی ثبت احوال به عنوان شاخص‌ترین سند احراز هویت ایرانیان محسوب و کارکنان سازمان به عنوان امین مردم وظیفه حفاظت و حراست از این اطلاعات را بر عهده دارند.

وی با تاکید بر دقت در حراست از اسناد و انجام اقدامات لازم و شاخص در حوزه حفاظت از اسناد هویتی بیان داشت: حفاظت و حراست از اطلاعات و اسناد هویتی باید با حساسیت و دقت صورت گیرد زیرا این امر از تشکیک در اطلاعات ثبت احوال جلوگیری می‌کند.

کارگر بیان داشت: پایش اسناد به منظور پالایش پایگاه سازمان ثبت احوال کشور و تعیین تکلیف اسناد در راستای اتقان بیشتر اسناد هویتی موجب افزایش اعتماد عمومی به سازمان و ارتقا جایگاه سازمان ثبت احوال خواهد شد.

رئیس سازمان ثبت احوال تصریح کرد: با توجه به اطلاعات مهم و حیاتی و زیرساختی موجود در سازمان ثبت احوال و در راستای ارتقا امنیت بانک‌های اطلاعاتی و داده‌های هویتی اقدامات مهمی نسبت به توسعه زیرساخت‌ها و سیاست‌های امنیتی فناوری اطلاعات و حفاظت از داده‌های هویتی و پیاده سازی طرح‌های کلان امنیت فناوری در سازمان ثبت احوال کشور صورت گرفته است.

منبع: خبرگزاری مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.